viernes, 15 de noviembre de 2013

Anàlisi dels plans, llums i moviments de la pel·lícula Secretos del Corazón





Pel que fa als moviments de càmera, hem pogut identificar molts d’aquests durant la pel·lícula. Els podem dividir en dos grups: per una banda, panoràmica,i per l’altra banda traveling.

PANORÀMICA

·         Panoràmica horitzontal Aquesta, l’hem pogut veure al inici de la pel·lícula, a diverses escenes del poble on viu la mare, com per exemple quan els nens van corrents pels carrers. 

·         Panoràmica horitzontal de seguiment: Es pot identificar a la primera escena de la pel·lícula, quan el protagonista va corrents pel camp.

·         Panoràmica vertical: Aquesta es troba justament al començament de la pel·lícula, dona inici a l’escena, quan fa un moviment ascendent del riu als troncs per on caminen els nens.

·         Des del punt de vista del protagonista.



TRAVELING

·  Avanti: Aquest  acostament de la càmera l’hem vist, per exemple, quan els nens estan  assajant l’obra de teatre a l’escola.


· Retro: Aquest distanciament l’hem pogut veure quan la tieta s’acomiada dels seus nebots al bus.

·Ascendente/Descendente: Aquest acompanyament del personatge s’ha vist en diferents escenes en que els nens estan al poble de la seva mare.

·   Lateral: Entre d’altres escenes, una d’aquestes és l’enfocament que se li fa al protagonista mirant per la finestra del bus.

·Zoom: Apareix constantment.


Un cop analitzats els moviments de càmera, farem referència als diferents plans que s’han produït.

·         Picat: Aquest tipus de pla es pot veure en l’enfocament que se li fa al professor quan estan a classe, donant així una perspectiva de superioritat.


·         Normal: Aquest pla es veu constantment, és el més utilitzat. Tot i així, podem anomenar una escena en que es produeix, l’escena en que els nens estan representant l’obra, l’enfocament que se’ls hi fa.

·  Contrapicat: Amb aquest pla es dona una perspectiva d’inferioritat. Es pot veure a la classe des del punt de vista dels alumnes cap al professor. 

Un cop analitzats els plans i els moviments de càmera, ens centrarem en la llum.

-          Llum natural: Aquesta és molt utilitzada
durant tota la pel·lícula, ja que la majoria 
d’escenes són gravades a l’aire lliure.
A partir d’això, podem veure diferents exemples,
com ara escenes gravades al poble on viu la mare,
com ara les trobades que fan els dos germans amb 
els amics d’allà, o altres escenes anteriors com
l’arribada del protagonista a casa, on viu amb
les seves tietes, es pot veure clarament l’entrada
de la llum natural de les finestres.


-          Llum frontal: Aquest tipus de llum no s’utilitza gaire. Ho podem veure en l’assaig de l’obra de teatre que fan els nens al principi de l’escena. I al final de la pel·lícula, on es fa la representació final d’aquesta obra.

-          Difusió de la llum: Aquest efecte és utilitzant en diferents escenes, amb la finalitat de crear ambients d’intriga i misteri. Com ara l’escena en que el protagonista i un amic estan mirant per la finestra d’una casa “embruixada”



Contrallum: També s’utilitza per crear escenes amb misteri i intriga. Es pot veure quan el protagonista baixa a buscar vi, a la casa del poble on viu la mare.
Ombres: Aquest efecte té la mateixa finalitat que els dos efectes anteriors. El podem veure en algunes escenes on el nen protagonista està a l’estable.


-          Llum artificial: Aquest tipus de llum no s’utilitza molt durant la pel·lícula. Però es pot veure en diferents escenes, com ara, en les dues escenes on es representa l’obra de teatre, o en l’escena en que el nen protagonista li encén la llum a l’avi i, aquest, li demana que l’apagui. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario