Pel que fa als moviments de càmera, hem pogut identificar
molts d’aquests durant la pel·lícula. Els podem dividir en dos grups: per una
banda, panoràmica,i per l’altra banda traveling.
PANORÀMICA
· Panoràmica horitzontal: Aquesta, l’hem pogut veure al inici de
la pel·lícula, a diverses escenes del poble on viu la mare, com per exemple
quan els nens van corrents pels carrers.
· Panoràmica horitzontal de seguiment: Es pot identificar a la primera escena de la pel·lícula, quan el
protagonista va corrents pel camp.
· Panoràmica vertical: Aquesta es troba justament al començament de
la pel·lícula, dona inici a l’escena, quan fa un moviment ascendent del riu als
troncs per on caminen els nens.
· Des del punt de vista del protagonista.
TRAVELING
· Avanti: Aquest acostament de la càmera l’hem vist, per exemple, quan els
nens estan assajant l’obra de teatre a l’escola.
· Retro: Aquest distanciament l’hem pogut veure quan
la tieta s’acomiada dels seus nebots al bus.
·Ascendente/Descendente: Aquest acompanyament
del personatge s’ha vist en diferents escenes en que els nens estan al poble de
la seva mare.
· Lateral: Entre d’altres escenes, una d’aquestes és
l’enfocament que se li fa al protagonista mirant per la finestra del bus.
·Zoom: Apareix
constantment.
Un cop analitzats els moviments de càmera, farem referència als diferents plans que s’han produït.
· Picat: Aquest tipus de pla es pot veure en
l’enfocament que se li fa al professor quan estan a classe, donant així una
perspectiva de superioritat.
· Normal: Aquest pla es veu constantment, és el més
utilitzat. Tot i així, podem anomenar una escena en que es produeix, l’escena
en que els nens estan representant l’obra, l’enfocament que se’ls hi fa.
· Contrapicat: Amb aquest pla es dona una
perspectiva d’inferioritat. Es pot veure a la classe des del punt de vista dels
alumnes cap al professor.
Un cop analitzats els plans i els moviments de càmera, ens centrarem en la llum.
- Llum natural: Aquesta és molt utilitzada
durant tota la pel·lícula, ja que la majoria
d’escenes són gravades a l’aire lliure.
A partir d’això, podem veure diferents exemples,
durant tota la pel·lícula, ja que la majoria
d’escenes són gravades a l’aire lliure.
A partir d’això, podem veure diferents exemples,
com ara escenes gravades al poble on viu la mare,
com ara les trobades que fan els dos germans amb
els amics d’allà, o altres escenes anteriors com
l’arribada del protagonista a casa, on viu amb
les seves tietes, es pot veure clarament l’entrada
de la llum natural de les finestres.
com ara les trobades que fan els dos germans amb
els amics d’allà, o altres escenes anteriors com
l’arribada del protagonista a casa, on viu amb
les seves tietes, es pot veure clarament l’entrada
de la llum natural de les finestres.
- Llum frontal: Aquest tipus de llum no
s’utilitza gaire. Ho podem veure en l’assaig de l’obra de teatre que fan els
nens al principi de l’escena. I al final de la pel·lícula, on es fa la
representació final d’aquesta obra.
- Difusió de la llum: Aquest efecte és
utilitzant en diferents escenes, amb la finalitat de crear ambients d’intriga i
misteri. Com ara l’escena en que el protagonista i un amic estan mirant per la
finestra d’una casa “embruixada”
Contrallum: També s’utilitza per crear escenes
amb misteri i intriga. Es pot veure quan el protagonista baixa a buscar vi, a
la casa del poble on viu la mare.
Ombres: Aquest efecte té la mateixa finalitat que els dos efectes anteriors. El
podem veure en algunes escenes on el nen protagonista està a l’estable.
- Llum artificial: Aquest tipus de llum no
s’utilitza molt durant la pel·lícula. Però es pot veure en diferents escenes,
com ara, en les dues escenes on es representa l’obra de teatre, o en l’escena
en que el nen protagonista li encén la llum a l’avi i, aquest, li demana que
l’apagui.
No hay comentarios:
Publicar un comentario